Tervetuloa Antrean Pullit sukuseuran kotisivuille!

Tällä sivustolla esitellään Antrean Pullien suvun historiaa.

Sukuseura perustettiin sukukokouksessa Pyhtään Mäntyniemessä 8.9.2012. Seuran toiminnan tavoitteena on selvittää Antrean Pullien suvun vaiheita ja historiaa, vaalia suvun perinteitä ja edistää yhteenkuuluvaisuuden tunnetta jäsentensä keskuudessa muun muassa joka toinen kesä pidettävien sukukokousten ja muiden tapahtumien avulla.

Antrean Pullit sukuseura on tarkoitettu kaikille Pullien jälkeläisille ja puolisoille.

Antrean Pullit Sukuseura ry:ssä edustettuna ovat Antti Antinpojan jälkeläisiä edustavat kolme sukuhaaraa:
Hännikkälänniemen, Heinjoen ja Vuoksenrannan sukuhaarat, sekä Paakkarilan sukuhaara,
joka edustaa sekä Antti Antinpojan että naispuolisen jälkeläisen kautta Jaakko Antinpojan sukuhaaraa.
Juho Antinpojan jälkeläisten saaminen sukuseuraan on seuran lähiajan tavoite.

Hännikkälänniemen, Paakkarilan, Vuoksenrannan ja Heinjoen sukuhaarat ovat kaikki Antti Antinpojan pojanpoika Juho Abrahaminpojan jälkeläisiä alenevassa polvessa.

Juho Abrahaminpojan  vanhimman pojan Antin jälkeläiset ovat Vuoksenrannan ja Heinjoen  Pulleja,
keskimmäisen pojan Juhon jälkeläiset Hännikkälänniemen Pulleja ja nuorimman pojan Matin jälkeläiset edustavat Paakkarilan Pulleja.
Paakkarilan Pullit ovat myös Jaakko Antinpojan (s. 1728) jälkeläisiä Jaakon pojantyttären Annan Antintyttären kautta.

Pullin suku on ollut melko naisvoittoinen, erityisen paljon naisia näyttäisi olevan Juho Antinpojan sukuhaarassa.
Juho Antinpojan vanhimman pojan Antin suku jatkuu tytär Annan kautta Koljosina, keskimmäisen pojan Tuomaksen miespuolinen suku
sammuu 1877 syntyneen Matti Antinpojan kuolemaan naimattomana 28-vuotiaana vuonna 1905.
Tuomas Juhonpojan suku jatkuu tyttärien Elinan ja Helenan kautta.
Juho Antinpojan nuorimman pojan Johanneksen suku jatkuu pojanpoika Matti Johanneksenpojan tyttären Katrin kautta.

Sukuseuramme on hyväksytty Karjalan Liitto ry:n jäseneksi 24.10.2017.

Lisätietoa Karjalan Liitosta www.karjalanliitto.fi