Valkjärven Pitäjäseura ry

Tervetuloa tutustumaan valtakunnallisen Valkjärven Pitäjäseuran toimintaan!

Seuraava Valkjärvi-juhla on Keuruulla lauantaina 29. kesäkuuta 2019. Merkkaa ajankohta kalenteriisi. Tarkempi ohjelma julkaistaan myöhemmin.

Valkjärvi-juhla Keuruulla la 29.6.2018

Seuraava Valkjärvi-juhla on Keuruulla lauantaina 29. kesäkuuta 2019. Juhlapaikkoina ovat Vanhan kirkon puisto, Keuruun kirkko ja seurakuntakeskus.

Perinteenkeruu

Pääkaupungin Valkjärveläiset keräävät ja taltioivat muistoja, joiden tulee olla valmiina vuoden 2019 Valkjärvi-juhlilla Keuruulla. Vuosi 2018 kerätään ja vuoden 2019 alkupuolella saatu aineisto yhdistetään. Kaikki aineisto toimitetaan Aimo Inkiläiselle (aimo.inkilainen@gmail.com), tai postiosoite Lepolantie 102, 01800 Klaukkala. Vähäpätöisiltäkin tuntuvat tarinat ja kokemukset toivotaan saatavan talteen.

Valkjärven entisen kirkon alueen ja sotilashautausmaan suojaaminen ja kehittäminen ympäristöineen

Puheenjohtaja Marja-Liisa Pessisen johdolla asiasta on käyty alustavia keskusteluja marraskuussa 2018 Mitshurinskojen aluehallinnon ja kyläneuvoston edustajan Tatjana Pavlovan kanssa.

Valkjärvi-säätiön opiskelija-avustukset

Valkjärvi-säätiö voi jakaa hakemuksesta avustuksia valkjärveläistaustaisille ammattiin tähtäävää tutkintoa suorittaville opiskelijoille. Hakemus on vapaamuotoinen ja siihen on liitettävä todistus opiskelusta sekä syntyperästä (esim. virkatodistus, josta käy ilmi polveutuminen valkjärveläisistä isovanhemmista). Säätiön hallitus käsittelee saapuneet hakemukset vuosikokouksessaan maalis-huhtikuussa. Ajankohta tarkentuu myöhemmin. Hakemukset liitteineen toimitetaan mieluiten sähköpostilla timo.talikainen@meili.fi. Lisätietoja avustuksista antaa säätiön asiamies Timo Talikainen, puh. 050 3100491 tai em. sähköpostitse.

< maaliskuu 2019 >
matiketopelasu