Pääkaupungin Valkjärveläiset ry nimisen yhdistyksen tarkoitus on olla entisen Valkjärven kunnasta kotoisin olevien henkilöiden yhdyssiteenä Helsingissä, edistää heidän yhteisiä pyrkimyksiään, vaalia karjalaista heimohenkeä, tapoja ja tottumuksia, kerätä ja tallentaa Valkjärveläistä kansanperinnettä sekä pitää yhteyttä muihin karjalaisjärjestöihin. Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys pitää kokouksia, järjestää esitelmä- ja keskustelutilaisuuksia sekä harjoittaa valistus- ja julkaisutoimintaa. Yhdistyksen kotipaikka on Helsingin kaupunki.

Muistojen kerääminen

Pääkaupungin Valkjärveläiset keräävät ja taltioivat muistoja, joiden tulee olla valmiina vuoden 2019 Valkjärvi-juhlilla Keuruulla. Vuosi 2018 kerätään ja vuoden 2019 alkupuolella saatu aineisto yhdistetään. Kaikki aineisto toimitetaan Aimo Inkiläiselle (aimo.inkilainen@gmail.com),  tai postiosoite Lepolantie 102, 01800 Klaukkala. Vähäpätöisiltäkin tuntuvat tarinat ja kokemukset toivotaan saatavan talteen.

Jäsenmaksu 2018

Yhteystiedot 2018

Puheenjohtaja M-L Pessinen, marja-liisa.pessinen@luukku.com, varapuheenjohtaja Aimo Inkiläinen, aimo.inkilainen@gmail.com, 1. sihteeri Marja-Leena Kuosa, leena.kuosa@gmx.de ,2. sihteeri Irja Parkkinen, jäsensihteeri , verkkovast Mikko Kivistö, mikkov.kivisto@gmail.com, rahastonhoitaja Lauri Mäkeläinen, lauri.makelainen@elisanet.fi, jäsen Jaakko Tarkiainen, jäsen Tarja Koskela-Kivistö, Seija Sipponen, Ritva Virolainen

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!