Ruskeala-Seuran tapahtumat

Ruskeala-Seuran/ Pääkaupungin Ruskeala-Seura ry:n tapahtumat

Toimintaa vuodelle 2019

1 Seuramme omat tapahtumat, 2 Muu oma toiminta, 3 Seuramme osallistuminen ja yhteistyö

******************************************************************************************************

1. Omat tapahtumat 2019

Omat tapahtumat on listattu niin, että alimpana ovat alkuvuoden tapahtumat ja ylimpänä loppuvuosi:

JOULUKUU
Joulujuhla.  Sunnuntaina 1.12.2019 klo 12–16 Karjalatalolla. Joululounas nautitaan ravintola Kareliassa klo 12-13.30. Lounaalta jatkamme joulujuhlan viettoon Yläsalissa, jossa perinteitä ohjelmaa on kello 16 asti.

SYKSYLLÄ
Ruskeala-perinnepäivä. Ajankohta varmistuu kesään mennessä. Teemana lapset ja nuoret..

KESÄLLÄ
Kotimaanmatka: Ruskiilaisten matka suuntautuu Itä-Suomeen, kohteina mm. Sapokka, Valamon luostari, Salmelan taidekeskus.

TOUKOKUU
Matka: Ruskeala-Petroskoi-Ruskeala Su-K 26.-29.5.2019. (Ruskeala-Harlu-Impilahti-Salmi-Aunus-Kinnermäki-Kolatselkä-Petroskoi).
Hinta: jäsenille 435 euroa/henkilö, ei-jäsenille 465 euroa/henkilö; lisämaksusta (65 eur/henkilö) päiväretki Kizhin saarelle. Ensimmänen yöpyminen Herrankukkarossa Ruskealassa, seuraavat kaksi  Cosmos (entinen Onego Palace)-hotellissa.
Hinta sisältää bussimatkan, majoituksen 2 h huoneissa, puolihoidon sekä ryhmäviisumin.

Ruskeala-perinneilta. Torstaina 9.5.2019 klo 17.30–19.30 Karjalatalon Laatokkasalissa. Illan teema on Karjalainen osuustoiminta.
HELMIKUU
Vuosikokous. Sunnuntaina 10.2.2018 klo 13-15 Karjalatalon Yläsali: Pääkaupungin Ruskeala-Seura r.y:n sääntömääräisen vuosikokouksen käsittelyssä sääntöjen 10 §:n määräämät asiat. Kokouksen jälkeen videotallenteita juhlavuoden 2018 tapahtumista.

2. Muu oma toiminta 2019

Kotiseututyö Ruskealassa: Ruskealan hautausmaan kunnossapito -työryhmän toiminnan käynnistäminen.

Julkaisutoiminta: 1. Valokuvakirja PääkaupunginRuskeala-Seuran 50-vuotisjuhlasta2. Ruskeala-aiheisten teosten julkaisemisen edistäminen ja markkinoinnissa avustaminen. 3. Ruskeala-aiheisten painotuotteiden tuottaminen myyntiin ja Ruskeala-tietouden levittämiseen.

Myynti: Omien julkaisujen ja muiden omien sekä lahjoitus- ja välitystuotteiden myynti eri tapahtumien yhteydessä.

Toiminnan rahoitus: Matkat ja retket sekä yhteiset ateriatilaisuudet rahoitetaan osallistujilta perittävillä maksuilla. Perinne- ja julkaisutoimintaan haetaan aktiivisesti rahoitusta eri lähteistä. Tavara- ja rahalahjoituksia vastaanotetaan.

Omaehtoinen liikkuminen: Aktiivinen ruskiilainen -ohjelma jatkuu: kannustamme paitsi liikkumaan myös kirjaamaan liikuntasuoritukset ja palauttamaan suorituskortit sihteerille vuoden lopussa. Aktiivinen ruskiilainen tuo Ruskeala-Seuralle suorituspisteitä Karjalan Liiton kuntoisuuskisassa. Siis: Kuntoralli-kortti jokaiselle! Sihteeriltä saa lisätietoja.

3. Osallistuminen ja yhteistyö 2019

Karjalan Liiton tilaisuudet - Karjalan Liiton järjestää paljon kiinnostavaa toimintaa. Liiton tapahtumissa sekä viihtyy että niistä hyötyy!

Uudenmaan Karjalaisseurojen Piiri  - UKP auttaa jäsenseurojaan yhdistämään voimansa. Näin onnistutaan järjestämään monia elävää karjalaisuutta edistäviä tilaisuuksia - tervetuloa mukaan! - HUOM. Vuonna 2019 tulee voimaan nimenmuutos: piirimme uusi nimi on Karjalan Liiton Uudenmaan piiri - KLUP.

Muiden karjalaisten seurojen ja yhdistysten tilaisuudet ja toiminta - teemme yhteistyötä ja seuraamme tarjolla olevaa tapahtuma-antia. Osallistumisideoita annamme eri medioissa!

matiketopelasu