Ruskeala-Seura/ Pääkaupungin Ruskeala-Seura ry

Ruskeala-Seuran uutisia

• Jäsenlehti Uutis-Ruskiilainen jaettiin jäsenille lokakuun alussa, seuraava lehti ilmestyy marraskuussa.
  • Joensuussa syksyllä 1948 perustettu Ruskeala-Seura on lopettanut toimintansa kesällä  2019. Sen historia ilmestyi kesäkuussa 2019, ja nyt teoasta saa seuraltamme.
  • Perinnepäivässä to 19.10. Eeva Riutamaa, Kari Selkimo ja yleisöpuheenvuorot saivat kuulijat liikuttumaan. Karjalaisevakkojen menetykset ovat tunnemuistona jälkipolvienkin kokemusmaailmassa. On lohdullista saada purkaa näitä tuntoja yhdessä, on hienoa yhdessä puida kultttuuriperintöämme ja käyttää nauramisen lahjaa.
  • Lokakuussa tavataan myös karjalaisessa matkailutapahtumassa, marraskuussa on pitäjäesittely ja joulukuussa perinteinen joulujuhla
  • Seura teki bussimatkan Itä-Suomeen 2.-3.8. kohteena mm. Sapokka, Johanna Oraksen taidekartano, Joensuussa illanvietto ja yöpyminen, Valamon luostari, Taidekeskus Salmela.
  • Osallistuimme Karjalaisiin kesäjuhliin Hämeenlinnassa 14.-16.6.2019. Seurallamme oli Karjalaisella torilla esittelypöytä.  Kesäjuhlakulkueessa marssii seuramme jäseniä.
  • Iloisen joukkomme bussimatka Ruskealaan ja Petroskoihin tehtiin 26.-29.5. (linkki matkailmoitukseemme)
  • Äitienpäiväkonsertissa Karjalatalolla 12.5. saatiin nauttia perinteikkäästä musiikista (linkki ilmoitukseemme)
  • Vuosikokouksen 10.2.2019  päätöksiä (linkki)
  • Hallituksen kokoonpano (linkki)
  • Vuoden 2019 toimintaa
  • Ruskeala yhdistää -alasivullamme kerromme seuramme toiminnan linjauksia, omilla sivuillaan on tietoa seuran historiasta, seuran säännöt jne.

Päivitetty 23.8.2019