Toimintaa vuodelle 2019

1 Seuramme omat tapahtumat, 2 Muu oma toiminta, 3 Seuramme osallistuminen ja yhteistyö

******************************************************************************************************

Raportti vuosikokouksesta 2019

1. Omat tapahtumat 2019

Omat tapahtumat on listattu niin, että alimpana ovat alkuvuoden tapahtumat ja ylimpänä loppuvuosi:

JOULUKUU 2019
Joulujuhla.  Sunnuntaina 1.12.2019 klo 13–16 Karjalatalolla. Vietämme perinteikästä joulujuhlaa Yläsalissa.

SYKSYLLÄ 2019
Ruskeala-perinnepäivä.  Lokakuun perinnepäivää vietetään lauantaina 19.10.19 klo 13-17.30  Karjalatalon
Yläsalissa. Teemana lapset ja nuoret. (Perinnepäivän ohjelma aloitetaan heti jäsenkokouksen jälkeen eli arviolta 13:15.)
Jäsenkokous la 19.10.19 klo 13 ennen perinnepäivän alkua. Esillä on sääntöjen muuttaminen. Hallitus ehdottaa  Pääkaupungin Ruskeala-Seura ry:lle, että seuran käytössä ollut nimi Ruskeala-Seura rekisteröidään viralliseksi nimeksi.  Lisäksi ehdotetaan joitakin pienempiä muutoksia sääntöihin. Asiasta enemmän  jäsentiedote Uutis-Ruskiilaisessa!
Pitäjäesittely keskiviikkona 13.11.19 klo 18 Karjalatalolla, Ruskealan pitäjän esittelevät puheenjohtaja Esko Rautanen ja hallituksen jäsen, tietokirjailija Kari Selkimo.

KESÄLLÄ 2019
Kotimaanmatka: Ruskiilaisten matka suuntautuu Itä-Suomeen, kohteina mm. Sapokka, Valamon luostari, Salmelan taidekeskus.  Lue lisää.

TOUKOKUU 2019
Matka: Ruskeala-Petroskoi-Ruskeala Su-K 26.-29.5.2019. (Ruskeala-Harlu-Impilahti-Salmi-Aunus-Kinnermäki-Kolatselkä-Petroskoi). Lue lisää.
Hinta: jäsenille 435 euroa/henkilö, ei-jäsenille 465 euroa/henkilö; lisämaksusta (65 eur/henkilö) päiväretki Kizhin saarelle. Ensimmänen yöpyminen Herrankukkarossa Ruskealassa, seuraavat kaksi  Cosmos (entinen Onego Palace)-hotellissa.
Hinta sisältää bussimatkan, majoituksen 2 h huoneissa, puolihoidon sekä ryhmäviisumin.

Äitienpäivän konsertti. Sunnuntaina 12.5.2019 klo 15. Baritoni Hannu Musakka ja pianisti Terho Marlo. Lue lisää.

Ruskeala-perinneilta. Torstaina 9.5.2019 klo 17.30–19.30 Karjalatalon Laatokkasalissa. Illan teema on Karjalainen osuustoiminta.
HELMIKUU 2019
Vuosikokous. Sunnuntaina 10.2.2018 klo 13-15 Karjalatalon Yläsali: Pääkaupungin Ruskeala-Seura r.y:n sääntömääräisen vuosikokouksen käsittelyssä sääntöjen 10 §:n määräämät asiat. Kokouksen jälkeen videotallenteita juhlavuoden 2018 tapahtumista.

2. Muu oma toiminta 2019

Kotiseututyö Ruskealassa: Ruskealan hautausmaan kunnossapito -työryhmän toiminnan käynnistäminen.

Julkaisutoiminta: 1.  Jäsenlehteä Uutis-Ruskiilainen julkaistaan tarpeen mkaan.  2. Valokuvakirja PääkaupunginRuskeala-Seuran 50-vuotisjuhlasta, 3. Ruskeala-aiheisten teosten julkaisemisen edistäminen ja markkinoinnissa avustaminen. 4.Ruskeala-aiheisten painotuotteiden tuottaminen myyntiin ja Ruskeala-tietouden levittämiseen.

Myynti: Omien julkaisujen ja muiden omien sekä lahjoitus- ja välitystuotteiden myynti eri tapahtumien yhteydessä.

Toiminnan rahoitus: Matkat ja retket sekä yhteiset ateriatilaisuudet rahoitetaan osallistujilta perittävillä maksuilla. Perinne- ja julkaisutoimintaan haetaan aktiivisesti rahoitusta eri lähteistä. Tavara- ja rahalahjoituksia vastaanotetaan.

Omaehtoinen liikkuminen: Aktiivinen ruskiilainen -ohjelma jatkuu: kannustamme paitsi liikkumaan myös kirjaamaan liikuntasuoritukset ja palauttamaan suorituskortit sihteerille vuoden lopussa. Aktiivinen ruskiilainen tuo Ruskeala-Seuralle suorituspisteitä Karjalan Liiton kuntoisuuskisassa. Siis: Kuntoralli-kortti jokaiselle! Sihteeriltä saa lisätietoja.

3. Osallistuminen ja yhteistyö 2019

Joensuussa vuonna 1948 perustetun Ruskeala-Seuran toimintoja siirretään Pääkaupungin Ruskeala-Seuralle, kun seura lopettaa toimintansa.

Karjalan Liiton tilaisuudet - Karjalan Liiton järjestää paljon kiinnostavaa toimintaa. Liiton tapahtumissa sekä viihtyy että niistä hyötyy!

Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liitto - KPYL  järjestämien karjalaisten pitäjien esittelyn sarjassa Ruskeala on vuorossa ke 13.11.2019.

Karjalan Liiton Uudenmaan Piiri - KLUP (vuoteen 2019 asti: Uudenmaan Karjalaisseurojen Piiri - UKP) auttaa jäsenseurojaan yhdistämään voimansa. Näin onnistutaan järjestämään monia elävää karjalaisuutta edistäviä tilaisuuksia - tervetuloa mukaan!

Muiden karjalaisten seurojen ja yhdistysten tilaisuudet ja toiminta - teemme yhteistyötä ja seuraamme tarjolla olevaa tapahtuma-antia. Osallistumisideoita annamme eri medioissa!

matiketopelasu