Kuva:Luovutettu Karjala

9.-12.6.2019

Jääski-seuran matka Laatokan Karjalaan

KÄKISALMI - SORTAVALA - VALAMO

Jääski-seura järjestää ensi kesänä opastetun matkan Laatokan Karjalaan.

Neljän päivänä matkalla käydään Käkisalmessa ja Sortavalassa. Mahdollisuus vierailla Valamon luostarissa. Reitti kulkee monen luovutetun Karjalan pitäjän kautta.

Matkan vetää tunnettu historiaopas Kyösti Toivonen.

HUOM! Matka alkaa olla loppuunmyyty

Matka käynnistyy Helsingistä, josta ajetaan Imatran, Jääsken, Antrean, Kirvun ja Räisälän kautta Käkisalmeen
Päivällinen nautitaan ja yövytään uudessa, hyvin modernissa Tochka Na Karte – lomakeskuksessa Laatokan rannalla.

Maanantaina ohjelmassa ovat Kaukola, Hiitola, Kurkijoki, Lumivaara, Jaakkima, Lahdenpohja ja Sortavala. Kaksi seuraavaa yötä vietetään ja päivälliset nautitaan aivan kaupungin keskustassa sijaitsevassa Kaunis-hotellissa.

Tiistaina on kaksi vaihtoehtoista retkeä

Tiistaina voi valita vaihtoehtoisesti Kyöstin vetämän bussiretken, joka kulkee Harlun, Läskelän, Suistamon ja Loimolan kautta Suojärvelle, paluumatka Sortavalaan Murheenristin kautta.

Toinen vaihtoehto on laivaretki Valamoon, jossa tutustutaan luostarioppaiden ohjaamana luostariin ja Jerusalemin skiittaan, kuunnellaan pieni konsertti ja syödään lounas.

Keskiviikkona ajetaan Kaalamon kautta Ruskealaan, tutustutaan mielenkiintoiseen marmorilouhimoon, nautitaan lounas ”Herrankukkarossa”, ylitetään raja Niiralassa ja palataan Runon ja Rajan tietä Parikkalan kautta Imatralle ja sieltä Kouvolan kautta Helsinkiin.

Matkan hinta 365 €/hlö/2hh, väh. 30 henkilöä + ryhmäviisumi 71 €/hlö, 1hh-lisä 68 €.

Valamon retken alustava hinta on noin 67 €/hlö.

Bussi lähtee sunnuntaina 9.6. klo 8.00 Helsingistä Kiasman pysäkiltä, poimii matkalaisia Kouvolan matkakeskukselta klo 9.30 ja Imatran matkakeskuskselta klo 11. Lounas Imatran Disas Cafessa (omakustanteinen), jonka jälkeen rajan ylitys Venäjälle noin klo 12. Paluu Helsinkiin samaa reittiä ke 12.6. illalla.

Matkan hintaan sisältyvät kuljetus, majoitus ja ohjelmassa mainitut ateriat.

Matkavakuutus on pakollinen. Tarkista sisältyykö esim. kotivakuutukseesi matkavakuutus. Tarvittaessa sen voi hankkia matkatoimiston kautta. Hoitokuluvakuutus Absolut maksaa 3-64 vuotiaille 2€/pvä, 65-74 vuotiaille 4€/pvä, 75-78 vuotiaille 6€/pvä ja 79 vuotiaille 8€/pvä.

Matkan vastuullinen matkanjärjestäjä on Turun Neva Tours, matkan tuottaja Mahimi Oy, matkanjohtaja ja opas Kyösti Toivonen.

Lisätietoja matkasta: kyosti.toivonen@mahimi.fi tai 050 553 6139

Linkkejä matkakohteisiin: