Jääski-seuran matkat

Päivämatkat Ensoon ja Jääskeen

Jääski-seuran toivotuimpia matkoja ovat vuodesta toiseen Jääsken matkat. Ensi kesänä voi entisen Jääsken pitäjän ja Enson keskeisimpiin paikkoihin tutustua opastetulla päivän kestävällä matkalla.

Jääski-seuran matkojen vastuullisena matkanjärjestäjänä ja oppaana on Imatra Tours/Riitta Mustonen. Huolehdimme puolestasi kaikki matka-asiakirjat kuten ryhmäviisumin ja tarvittavat rajavyöhykeluvat. Ammattioppaamme Riitta Mustonen on venäjänkielentaitoinen ja tuntee alueen tiestön ja mille alueille voi bussilla ajaa.

Ryhmäviisumi oikeuttaa matkailemaan Enso-Viipuri -tiellä. Muihin lähikyliin tarvitaan erillinen rajavyöhykelupa. Sitä pyritään hakemaan Elomatkalle, mikäli osallistujilla on siihen kiinnostusta. Kysy tarkemmin info@imatratours.fi Riitta Mustonen puh. 0400 379 509.

Päivämatkalla kierrellään entistä Jääsken pitäjää ja käydään mm.

• Jääsken ja Enson kirkkomailla ja sankarihautausmaalla
  • Jääsken asemalla, Vastasmäen koululla
  • ylitetään Vuoksi - Karjalan mahtava virta
  • nähdään Enson tehtaat ja entinen sairaala

TOUKOMATKA 23.5.2020
HEINÄMATKA 11.7.2020
ELOMATKA 9.8.2020

Hinta: Jääski-seuran jäsen 80€, ei-jäsen 100€, alle 25-vuotias matka ja opastus maksutta.
Hintaan sisältyvät bussimatka Imatra-Jääski-Imatra, lounas sekä kuljettajan ja matkanjohtaja-tulkin palvelut.
Passin on oltava voimassa 6kk matkan jälkeen. Matkavakuutus on pakollinen. Hinta edellyttää vähintään 25 osanottajaa.
Ryhmäviisumin hinta 75€, sähköisesti haettava e-viisumi on maksuton.

Aikataulu
Bussi lähtee Imatralta Helsingin junan saavuttua noin klo 10.00, paluu rajamuodollisuuksista riippuen noin 17.00-19.00. Aamujuna lähtee Helsingistä 6.57. Juna Helsinkiin lähtee Imatralta klo 20.20.

Ota nyt lapset ja nuoret mukaan tutustumaan suvun entiseen kotipitäjään!

Jääski-seura kannustaa nuoria lähtemään tutustumaan Jääskeen ja tarjoaa alle 25-vuotiaille emahdollisuuden tutustua sukunsa entiseen kotipitäjään maksutta. Mahdollisuus tähän tarjoutuu Touko-, Heinä- tai Elomatkalla. Jääski-seura tarjoaa matkan ja opastuksen, ruokailusta vastaa jokainen itse.

Ilmoittautumiset
Toukomatkalle 3.5. mennessä.
Heinämatkalle 23.6. mennessä.

Elomatkalle 20.6. mennessä.

Vuosiviisumin omaavat viikkoa ennen matkaa, mikäli paikkoja on jäljellä. Elomatkalle pyritään hankkimaan rajavyöhykelupa, joka mahdollistaa käynnit myös niissä kylissä, joihin ei normaalilla viisumilla pääse. Lupa tarvitaan hankkia kuukautta ennen matkaa, joten ilmoittautuminen ajoissa.
Huom! Elomatka on Jääski-päivien yhteydessä.

Kun ilmoittaudut niin laita sähköpostiin nimi, yhteystietosi, lähdetkö Heinä- vai Elomatkalle, mahdolliset ruokarajoitteet sekä osallistutko ryhmäviisumiin. Ilmoittautuneille lähetetään vahvistus ja maksutiedot sekä ryhmäviisumiin tulijoille viisumilomake täyttöohjeineen. Mainitse myös, jos olet kiinnostunut jostain erityisestä kylästä.

Ryhmäviisumianomukseen tarvitaan passin tiedot ja valokuva.

Matkanjohtaja ottaa sinuun yhteyttä, kun olet ilmoittanut ja antaa lisätietoa tarvittavista asioista. Ilmoittaudu ajoissa, jotta tarvittavat asiakirjat ehtivät varmasti perille. Ryhmäviisumi on aina voimassa vain sen matkan ajan ja siinä ryhmässä, jossa matkustat.

Jos haluat henkilökohtaisen viisumin, joka on voimassa jopa useita vuosia, niin tee paikkakuntasi matkatoimistossa ajoissa vuosiviisumianomus (sen saaminen kestää 4-6viikkoa).

Ohjeet ja linkki e-viisumin hakemiseen

Ilmoittautumiset ja tiedustelut:
info@imatratours.fi, puh. 0400 379 509
Riitta Mustonen, ImatraTours, Helsingintie 1, 55100 Imatra

Matkat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Etusija Jääski-seuran jäsenillä.

Matkan tuottaja on Imatra Tours, vastuullinen matkanjärjestäjä Itämatkat Oy, tilaaja Jääski-seura ry. Matkanjohtajana toimii ammattiopas, venäjänkielen tulkki Riitta Mustonen. Opas mukana Imatralta.

Tee ajoissa vuosiviisumianomus (kestää 4-6viikkoa) tai lähde mukaan helposti ryhmäviisumilla!

Oppaana Riitta Mustonen

0400 379 509   info@imatratours.fi

Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi. Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi. Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.