JÄÄSKI-SEURA ry

TERVETULOA JÄÄSKI-SEURAN KOTISIVUILLE

Jääski-seura toimii entisten jääskeläisten, heidän jälkeläistensä ja muiden jääskeläisyydestä kiinnostuneiden yhdyssiteenä sekä ylläpitää, vaalii ja tallentaa jääskeläistä perinnettä ja Ylä-Vuoksen murretta.

Jääski-seura on valtakunnallinen Karjalan Liittoon kuuluva rekisteröity yhdistys.

Sie, mie ja myö yhes!

Tavataan ja haastellaan

Matkat

Kesän 2019 matkat Karjalaan

Tuu mukkaa!

Jääsken pitäjä

Seuran toiminta

Jääski-kauppa

Tule mukaan

Liity Jääski-seuraan. Liittymislahjana Karjala-lehden kuukauden numerot.

Ovatko juuresi tai sydämesi ihanassa Jääskessä? Liity nyt Jääski-seuran jäseneksi. Liittymisetuna Karjala-lehden
kuukauden numerot. Liittyminen käy helposti Tule mukaan-sivun lomakkeella.

Mitä juuri nyt on meneillään

10.2.2019

Jääskeläisen jäsenposti pian postilaatikoissa

Jääski-seuran jäsenille ja yhteistyökumppaneille suunnattu Jäsenposti 1/2019 on lähdössä painoon. Postilaatikoissa sen pitäisi olla 17.2. alkavalla viikolla. Mikäli et saa sitä, laita meiliä: jasen.jaaski@gmail.com.

Jäsenpostissa on kerrottu mm. kevään-kesän tapahtumista ja matkoista. Molempiin ovat tervetulleita myös kaikki Facebookin Juuret Jääskessä -ryhmäläiset sekä kaikki Jääski-juuriset.

Tervetuloa tutustumaan muihin Jääski-juurisiin sekä mukaan matkoille.

12.1.2019

Uusi Jääskeläinen-lehti odottaa kirjoituksia

Jääski-seuran toimintatapoihin on seuran perustamisen alkuvaiheista, 1980-luvun puolivälistä alkaen, kuulunut tärkeänä osana Jääsken perinteen tallentaminen Jääskeläinen-lehtiin. Uusi Jääskeläinen -lehti on nyt työn alla ja siihen pyydetään nyt kaikkia Jääski-juurisia lähettämään kirjoituksia.

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 80 vuotta talvisodan syttymisestä. Lehdessä  julkaistaan erilaisia talvisotaan liittyviä kirjoituksia. Nyt onkin hyvä hetki etsiä vanhempien ja isovanhempien muistiinpanoja ja suullista kertomaa julkaistavaksi. Aiheet ja näkökulmat saavat mieluusti vaihdella. Kirjoituksien ja kuvien monipuolisuus rikastuttaa lukijoiden lukukokemusta.

Lue ohjeet Uutisia-sivulta

25.11.2018

Imatrankosken kirkon tilanne

Imatran seurakunnan luottamushenkilöt ovat linjanneet seurakunnan kiinteistöstrategiassa, että Imatrankosken kirkkoa uhkaa sulkeminen.

Jääsken perinnekirkkona tunnettu Imatrankosken kirkko on rakennettu Jääsken lakkautetun seurakunnan testamenttaamilla varoilla ja sen sisällä on runsaasti Jääsken kirkkojen vuosisatoja vanhoja esineitä.

Jääski-seura on esittänyt Imatran kirkkovaltuustolle vetoomuksen, että historiallisen pyhätön sulkemiselta vältyttäisiin.

< maaliskuu 2019 >
matiketopelasu
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7

Jääsken vaakunassa on kuvattu pitäjän kahta puolta; tähkä kuvastaa viljavaa maaseutua ja ratas vahvaa teollisuutta. Välissä virtaa Vuoksi. Vaakunan heraldiset värit ovat punainen, musta ja hopea.

JÄÄSKI-SEURA ry

Torikatu 6