Aktiivista toimintaa

Yhdistyksen tarkoituksena on olla entisen Hiitolan kunnan alueella asuneiden ja heidän jälkeläistensä keskinäisenä yhdyssiteenä, koota ja tallettaa Hiitolan historiaan liittyviä kulttuuriarvoja ja muuten vaalia kotiseudun muistoa ja perinnettä.

Yhdistykseen ovat tervetulleita kaikki, jotka kunnioittavat Karjalaista kulttuuria ja vaalivat kanssamme Hiitolaista ja Karjalaista perinnettä.

Yhdistys on perustettu v.1967, Vuosi 2024 on seuran 57. toimintavuosi. Vuonna 1974 Hiitolan Pitäjäseura ry. sai oman lipun, joka on samalla koko lakkautetun Hiitolan pitäjän lippu.

Uuden toimintavuoden alkaessa on yhdistyksessä jäseniä 584 henkilöä ympäri Suomen yli 90 kunnan alueelta

Seuran tapahtumista ilmoitetaan Satakunnan Kansa ja Kurkijokelainen- lehdissä. Lisätietoja saat myös Hiitolan Pitäjäseura ry.n hallituksen jäseniltä. Soita ja tiedustele.

Hiitola sivut internetissä: www.hiitola.fi / Hiitolan Pitäjäseuralla sivut myös Facebookissa. Karjalan Liiton ja sen Satakunnan piirin sivut www.karjalanliitto.fi. E-mail Hiitolan Pitäjäseura ry. pitajaseura@hiitola.fi ja Hiitola-säätiö saatio@hiitola.fi.

LÄHETÄ SÄHKÖPOSTIOSOITTEESI JOS SE EI OLE VIELÄ SEURAMME TIEDOSSA TAI ON MUUTTUNUT  osoitteeseen jari.lukka@dnainternet.net TAI raija.laaksonen@dnainternet.net
Näin saat vuoden aikana useita ajankohtaisia tiedotteita seuran tapahtumista sähköpostin
välityksellä.Ilmoita myös mahdolliset sähköpostiosoitteen muutokset.

Rotinat jäsentemme vauvoille

Hiitolan Pitäjäseura ry lahjoittaa seuramme jäsenille syntyville vauvoille pienet Hiitola-sukat ja pitsisen suojelusenkelin

Vuosina 2014-2023 on meillä ollut ilo toimittaa rotinat jo 33 vauvalle.

Toivotamme kaikkea hyvää ja suojelusenkelin mukanaoloa näille pienille Hiitolaisen sukujuuren jatkajille.

Jatkamme myös tulevina vuosina rotinaperinteen vaalimista.

Koska jäsenemme asuvat ympäri Suomea ei meillä ole tietoa näistä iloisista
perhetapahtumista, siispä ilmoita Raijalle niin tiedämme toimittaa rotinat perille.
p. 040 5387401 tai raija.laaksonen@dnainternet.net

Kurkijokelainen

Kurkijokelainen lehti on myös Hiitolaisten lehti, voit toimittaa sinne omia kirjoituksia ja kuvia.

Osoite: Kurkijokelainen, Kuukankuja 1, 32200 Loimaa, p. 050 5213 336 toimitus@kurkijoki.fi. Tilaushinnat: vuosi (12 kk) 69 €, 6 kk 35 €, Ulkomaat 69 € + postitus 10 €/12 kk. Tilauksen voi hoitaa myös Hiitolan Pitäjäseuran välityksellä, yhteyshenkilö Raija Laaksonen, p. 040 5387401

Tutustu myös lehden uusiin nettisivuihin, josta löytyy myös lehtiarkisto

Kotikylän hiekkaa

Kysynnän vuoksi on kotiseutumatkalta Hiitolan Pitäjäseuran toimesta tuotu Hiitolan hiekkaa.

Jos haluat sitä läheistesi siunaushiekoiksi, ota yhteyttä Raija Laaksoseen, p. p. 040 5387401.

Jäsenistö 2023

Jäsenmaksu

Vuoden 2021 alusta Karjalan Liiton jäsenyhdistykset, kuten Hiitolan Pitäjäseura ry siirtyvät keskitettyyn jäsenmaksulaskutukseen. Laskut lähetetään Karjalan Liiton jäsenrekisteristä. Hiitolan Pitäjäseuran osuuden Karjalan Liitto palauttaa maaliskuussa seuramme tilille. Jäsenmaksu koostuu seuraavista osista: Hiitolan Pitäjäseura 4 € Karjalan Liitto 20 € ja Satakunnan Piiri 1 € (yhteensä 25 €) 18 vuotiailta ja sitä nuoremmilta ei peritä Karjalan Liiton maksua eikä piirin maksua vaan ainoastaan Hiitolan Pitäjäseuran maksu 4 €. Kannattavien- ja ainaisjäsenten lasku lähetetään edelleen Hiitolan Pitäjäseurasta.

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!