Seuraryppäät

Itäinen seurarypäs: Loviisan Seudun Karjala-Seura ry, Askolan Karjalaisseura ry, Porvoon Karjala-seura ry, Sipoon Karjala-seura ry, Porvoon seudun Koivistolaiset ry.

Radanvarren ja pitäjien seurarypäs: Hyvinkään Karjala-seura ry, Jokelan Karjalaiset ry, Järvenpään Karjala Seura ry, Keravan Karjalaseura ry, Entiset Kivennapalaiset ry, Helsingin Koivistolaiset ry, Hiitolaiset ry, Kirvu-Kerho ry, Pääkaupungin Karjalaiset Nuoret ry, Pääkaupungin Karjalaiset ry, Pääkaupungin Ruskeala-Seura ry, Pääkaupungin Räisäläiset ry, Pääkaupungin Valkjärveläiset ry, Sortavala-seura Helsinki ry.

Läntinen seurarypäs: Hankoniemen Karjalaiset ry, Lohjan Karjalaseura ry, Kirkkonummen Karjala-Seura ry, Karkkilan Karjala-Seura ry, Nummen Karjalaiset ry, Pusulan Karjalaiset ry, Vihdin Karjalaseura ry, Tapiolan Karjala-seura ry.

Aluevastaavatoiminta Uudenmaan Karjalaisseurojen piirissä

Karjalan liiton aluevastaavat ovat piirin ja liiton "työrukkasia". Aluevastaavaverkostolla pyritään kasvattamaan seurojen jäsenmäärää sekä antamaan tukea seurojen tiedottamiseen, tapahtumien suunnitteluun sekä muuhun ideointiin liittyen. Aluevastaava on oman alueensa seurojen tukihenkilö.

Uudenmaan piirissä toimii kolme aluevastaavaa, koska alueella on paljon jäsenyhdistyksiä. Uudenmaan piiri on jattu kolmeen alueelliseen "seuraryppääseen". Kaikki kolme aluevastaavaa suorittavat samoja tehtäviä kuin muidenkin piirien aluevastaavat, mutta toiminta on organisoitu siten, että yksi on varsinainen aluevastaava ja kaksi muuta ovat alueyhdyshenkilöitä. Varsinainen aluevastaava laatii koko piirin toiminnasta seuraryppäiden yhteenvedon ja toimittaa Karjalan liittoon Uudenmaan piirin raportin.

Aluevastaavien tehtävät ovat Uudenmaan piirissä seuraavat:

• Seuraryppäiden jäsenseurat toimittavat Kuntorallikortit omalle yhdyshenkilölleen määräaikaan mennessä
  • Seuraryppäinen jäsenseurat oimintaselosteensa ja vuosikertomuksensa omalle yhdyshenkilölleen määräaikaan mennessä
  • Aluevastaavilta saa toimintaselosteita ja kuntorallikortteja
  • Aluevastaavat neuvovat lomakkeiden täyttämisessä

• Alueyhdyshenkilöt oimittavat oman seuraryppäänsä yhteenvedot aluevastaavalle määräaikaan mennessä

• Aluevastaavat huolehtivat piirin koulutuksesta (koko piirin koulutustilaisuudet Karjalatalolla sekä alueelliset koulutukset seuraryppäissä)

• Aluevastaavat pyrkivät järjestämään seuraryppäisen yhteisiä tilaisuuksia, joiden kustannukset jaetaan osallistujien kesken

• Aluevastaavat ovat aktiivisesti yhteydessä seuraryppäidensä alueseuroihin ja seurojen toivotaan olevan aktiivisesti yhteydessä aluevastaavaansa kaikissa asioissa

• Aluevastaavat avustavat piirin tiedottajaa tarvittaessa

Piirin puheenjohtaja toimii aluevastaavana tämän ollessa estynyt.

Aluevastaavien yhteystiedot

Itäisen seuraryppään aluevastaava: Reeta Rossi (Loviisan Seudun Karjalaseura ry), reeta.rossi@gmail.com, p. 050-540 6204.

Radanvarren ja pitäjien seuraryppään aluevastaava:

Läntisen seuraryppään aluevastaava: