Sukujen tapahtumat

Karjalainen sukuni webinaarisarja: Karjalainen suurperhe kautta aikojen

07.04.2022 18:00 - 07.04.2022 19:30 , Webinaari

Linkki tässä

Aiemmin ilmoitettu Ovaskan suvun esittely peruuntuu esteen vuoksi. Tilalla on dosentti Kari-Matti Piilahden esitys karjalaisesta perheestä, sen muotoutumisesta ja piirteistä eri aikoina. Miten suuria perheet olivat ja millaisia ne olivat rakenteeltaan? Miten ne toimivat? Millainen oli työnjako ja käsitys omistuksesta.

Dosentti, FT Kari-Matti Piilahti on Suomen Sukuhistoriallisen yhdistyksen toiminnanjohtaja, ja hän on toiminut myös sukututkijana Karjalan Liitossa (1997-2000).

Webinaarisarja on katsottavissa suoraan Karjalan Sivistysseuran YouTubesta. Esitykset nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Karjalan Liiton sivuilta tallenteista.

Karjalainen sukuni -webinaarisarjan luennot:

7.4.2022 klo 18
Karjalainen suurperhe kautta aikojen, Kari-Matti Piilahti

5.5.2022 klo 18
Pakolaisuuden erottamat – Tunkuan Jelagin-suku punoo yhteen mennyttä ja nykyisyyttä, Seija Jalagin.

Webinaarisarja jatkuu syksyllä.

Webinaarisarjan järjestävät Karjalan Liitto, Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto ja Karjalan Sivistysseura yhdessä Opintokeskus Siviksen kanssa.