Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto ry

KSYL on karjalaisten sukuseurojen piirinomainen liitto
Karjalan Liiton organisaatiossa

Juuret kauniissa Karjalassa

Tule mukaan

Sukuharrastus

Sukututkimus ja sukuseuratoiminta ovat hyviä harrastuksia

Ideat ja palautteet

Sukututkimuksen päivä

Sukuseura on osa laajempaa karjalaista yhteisöä

Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto (KSYL) on karjalaisten sukuseurojen piiriorganisaatio Karjalan Liitossa. KSYL kuuluu tärkeänä osana Karjalan Liiton toimintaan. Osallistumme sukututkijoiden verkostoihin, jaamme informaatiota sukututkimukseen ja sukuseuratoimintaan liittyvistä asioista Karjalan Liiton kautta. Järjestämme tilaisuuksia, joiden aihepiirinä ovat karjalaisiin sukuihin kohdistuva sukututkimus sekä kotiseutu- ja perinnetyö.
Karjalan Liitossa on 17 piiriä, joihin kuuluu 14 karjalaisseurojen piiriä, Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liitto, Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liitto sekä Pääkaupungin Karjalaisyhteisöt Pääsky. Sukuseurat kuuluvat Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liittoon. Karjalan Liitossa ja KSYLissä on jäseninä 46 karjalaista sukuyhteisöä.  Kaikkiaan Karjalan Liitossa on noin 320 jäsenyhteisöä.

Lastenkirjoja on Mikkelin maakunta-arkistossa.

Sukututkimusneuvontaa  ja ohjeita sukuseuratoimintaan

Karjalan Liiton ja KSYL:n jäsenenä sukuseura hyötyy liiton sukututkijan palveluista. Sukututkija päivystää  erikseen ilmoitettuina aikoina, muun muassa Karjalaisilla kesäjuhlilla.

Omaa tunnusta suunnitteleva sukuseura saa liitosta neuvoja vaakunan tai lipun suunnitteluun. Sukuseura voi luovuttaa yhden kappaleen vaakunaa liitolle järjestöseminaarissa. Uudet liput vihitään käyttöön kesäjuhlien avajaisissa.

Jokainen Karjalan Liiton jäseneksi liittyvän seuran jäsen saa Karjala-kortin, joka oikeuttaa alennuksiin muun muassa sukututkimuskursseista, arkistomatkoista, kesäjuhlien pääsylipuista, liiton tuotteista sekä yhteistyökumppanien kanssa sovittuihin etuihin.

Jäseneduista tiedotetaan liiton jäsenlehdissä ja verkkosivuilla. Verkosta ja jäsenjulkaisuista seura saa tietoa myös ajankohtaisista tapahtumista ja matkoista. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Karjalan Kunnaat -jäsenlehden saa jokainen jäsen. Karjalan Kunnaat -verkkolehti on vaihtoehto painetulle julkaisulle.

Liiton jäsenenä sukuseura voi avata seuransa kotisivut liiton kautta ja  ylläpitää jäsenrekisteriä Karjalan Liiton jäsenrekisterin alla.

< heinäkuu 2021 >
matiketopelasu