Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liitto

Karjalan luonto -valokuvakeruu

Karjalan luonto -aiheiseen valokuvanäyttelyyn etsitään kuvia

Vuoden 2018 teemana Karjalan Liitossa on Karjalan luonto ja ympäristö. Teemaan liittyen kootaan digitaalisia luontokuvia, jotka esittelevät Karjalan eri osia. Näyttely toteutetaan joko sähköisenä tai printtikuvista tehtynä näyttelynä.

Seurat avuksi hyvien kuvien löytämiseksi

Nyt tarvitaan pitäjäseurojen apua hyvien valokuvien ja valokuvaajien löytämiseksi ja kattavan kuvamateriaalin saamiseksi. Niistä valitaan näyttelyyn tuleva kuvamateriaali, joka kertoo Karjalan maisemista ja luonnosta. Valokuvat voivat esittää mm. vesistöjä, peltoja, maaperää, mäkiä ja vaaroja, metsiä, kasvillisuutta ja eläimiä. Myös rakennettu luonto eli kaupunkipuistot voivat olla kuvan aiheina. Näyttelyyn valitaan enintään 60 kuvaa.

Kuvien toivotaan olevan viimeisen kolmen vuoden ajalta. Näyttelyyn valitaan kuvia eri vuodenajoilta.

Kuvakoko ja tallennusmuoto

Kuvasta pyydetään kertomaan kuvauspaikka, mitä paikka tai kuva merkitsee kuvaajalle, kuvausvuosi ja kuvaajan nimi. Kuvat tallennetaan tiff- tai jpg-formaattiin. Kuvakoko voi olla 1-3 Mt. Kuvat voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen karjalanluontokuvat@gmail.com tai karjalanluonto@gmail.com.
Lähetettäessä maksimikoko on 15 Mt. Kuvia odotetaan 16.4.2018 mennessä. Kuvaajan kanssa tehdään kuvan käytöstä erillinen sopimus.

Näyttelystä on tavoitteena tehdä lainattava kiertonäyttely. Valokuvanäyttelyä toteuttavat Karjalan Liitto ja Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liitto.

Lisätietoja
Karjalaisten Pitäjäyhdistyksen Liiton hallituksen jäsen Tea Itkonen, tea.itkonen@artea.fi, p. 040 557 4223,

Karjalan Liitto / Mervi Piipponen, mervi.piipponen@karjalanliitto.fi; p. 09 7288 1714.

Lisätietoja

tea.itkonen@artea.fi, p. 040 557 4223 tai mervi.piipponen@karjalanliitto.fi, p. 040 583 9295