Vammalan Karjalaseura ry

Sastamala

Etusivulle

Vammalan Karjalaseura 70 v. juhla 11.10.2015

Vammalan Karjalaseura ry:n perustava kokous pidettiin Vammalan Seuraintalossa 8.3.1945 ja siitä tuli kuluneeksi tänä vuonna 70 vuotta. Puheenjohtajana tässä perustavassa kokouksessa oli Matti Hanski ja sihteerinä Paula Hanski, joista tässä 70 vuotisjuhlassa oli mukana vielä Paula Hoikka os. Hanski. Seura vietti juhlaansa ensin messussa Tyrvään kirkossa, jonka jälkeen lippukulkueessa vietiin havuseppele Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkille. Messun jälkeen oli lohikeittolounas seurakuntatalolla ja varsinainen 70 vuotisjuhla, jossa vieraat toivotti tervetulleiksi seuran tämän hetkinen puheenjohtaja, kansanedustaja Pertti Hakanen, tilaisuuden juonsi Seija Hakanen, juhlapuhujaksi oli kutsuttu Karjalan Liiton toiminnanjohtaja Satu Hallenberg, kaupungin tervehdyksen toi kaupungin valtuuston puheenjohtaja Ulla Yli-Hongisto, seurakunnan tervehdyksen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Suvi Sianoja, Karjalaseurojen Satakunnan piirin puheenjohtaja Jouko Hämäläinen toi piirin tervehdyksen, Markku Pärssinen toi Vpl. Pyhäjärvi Säätiön ja Äetsä Karjalaseura ry:n tervehdyksen, Heikki Kiiski toi Huittisten Karjalaseura ry:n tervehdyksen, lisäksi luettiin onnitteluadresseja. Musiikista juhlassa vastasi Maria Piiroinen ja Olena Sandholm. Lopuksi jaettiin neljä hopeista ja neljä pronssista ansiomerkkiä seuran toiminnassa aktiivisesti olleille toimijoille sekä muistettiin perustajajäsentä kukilla sekä ahkeria seuran kokoukissa ja tarinailloissa käyneitä Aune ja Tauno Mäkistä samoin kuin Eila ja Eino Mäkistä tarinailtadiplomein.  Päätöspuheen juhlalle piti Sastamalan seurakunnan kirkkoherra Ari Paavilainen sen jälkeen oli täytekakkukahvit.

Teksti.
 Maileena Hyyti

Seppeleen lasku

Ari Paavilainen

Satu Hallenberg

Jouko Hämäläinen

Ulla Yli-Hongisto

Kuvat: Oiva Kaasalainen

Lisää  kuvia voit katsella TÄSTÄ>>

Pertti Hakanen

Heikki Kiiski

Markku Pärssinen

Seija Hakanen

Suvi Sianoja

Paula Hoikka

Maria Piiroinen ja Olena Sandholm

Ansiomerkkien saajat:
Takarivissä:
 Oiva Kaasalainen, Pertti Hakanen,
Sami Karmala ja Osmo Huovinen.
 Eturivissä:
  Irja Kärki, Ritva Heikkilä ja Maileena Hyyti.
Kuvasta puuttuu    Marjo Tahvanainen.

Vasemmalla Eino ja Eila Mäkinen
keskellä perustajajäsen Paula Hoikka