Sortavala-seura Helsinki ry

Seura vaalii Sortavalan kulttuuria ja perinteitä, vahvistaa karjalaista identiteettiä ja yhteenkuuluvuutta

-        nykypolville se tarjoaa Sortavalan historiallista ja maantieteellistä tuntemusta sekä sukujuuria.

Ajankohtaista

ke 8.5.2019 Kevätetki Lottamuseoon  Lähtö klo 13.00 Kiasman edestä kohti Lottamuseota. Perillä vuoden 2018 lahtelainen, Keijo Skippari näyttää kansainvälisessä kilpailussa voittaneen, sortavalalaisesta Elsa Vanhalasta os. Lampi kertovan Rintamalotta -dokumentin. Paikalla myös Elsa Vanhalan tytär Helena Meklin. Hinta 15€, sisältäen bussimatkan, museokäynnin, opastuksen, elokuvan, kahvin ja kahvileivän.

Evakkoesineen tarina

toimihenkilöt

Talkoomatka

Osallistu jokakeväisiin hautausmaan kunnostustalkoisiin!

Uusi julkaisu

Sortavala-seura Helsinki ry on julkaissut kirjan "Kot näkkyy! Ensimmäinen kotiseutumatka Sortavalan seudulle". Kirjaa voi tilata pj. Yrjö Vennalta ysl.venna@kolumbus.fi. Hinta 30€

Naisten ääni

Kannattaa tutustua! "Naisten ääni"-sivustolta löytyy kirjoituksia useiden karjalaisten vaikuttajanaisten elämästä. http://www.naistenaani.fi