Karjalaisia menovinkkejä

Tervetuloa mukaan tapahtumiin

Karjalaiset suku- ja pitäjämarkkinat

16.11.2019 10:00 - 16.11.2019 14:00 | 00610 Helsinki, Karjalatalo, Käpylänkuja 1

Suku- ja pitäjämarkkinat ovat suku- ja pitäjäseurojen ja pitäjäsäätiöiden areena oman pitäjänsä ja luovutetun Karjalan tunnetuksi tekemisessä. Lauantaina 16.11. klo 10-14 Karjalatalolla pitäjä- ja sukuseurojen edustajat esittelevät pitäjäänsä ja seuran toimintaa. Myynnissä seuratuotteita ja karjalaista kirjallisuutta, markkinat on myös oiva paikka tehdä jäsenhankintaa. Markkinoilla julkistetaan myös Vuoden karjalainen kirja ja Vuoden karjalainen pitäjä- ja sukukirja.

Sukututkija Mikko Kuitula vastaa kysymyksiin ja Martti Similä kertoo sukukirjan tekemisestä. Klo 13 päätoimittaja Anni Valtonen kertoo mm. omista matkakokemuksistaan otsikolla Karjalainen mielenmaisemani - Miten karjalainen taustani näkyy elämässäni ja työssäni? Markkinoiden päätteeksi FT John Loehr luennoi klo 14 alkaen aiheesta Siirtokarjalaisten tie kansainvälisiin tutkimuksiin. Hän johtaa monitieteistä hanketta Mitä voimme oppia menneestä? Pakkomuuton vaikutukset evakkoperheisiin, jossa tarkastellaan sopeutumista uuteen ympäristöön.

Muutokset mahdollisia.

Lisätietoja mervi.piipponen@karjalanliitto.fi ja saija.pelvas@karjalanliitto.fi

Tapahtuma pidetään Karjalatalolla, Käpylänkuja 1, Helsinki, ja sen järjestää Karjalan Liitto yhteistyössä Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liiton, Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liiton ja Opintokeskus Siviksen kanssa.

Markkinoiden päätteeksi klo 14 FT John Loehr esittelee johtamaansa monitieteistä hanketta Mitä voimme oppia menneestä? Pakkomuuton vaikutukset evakkoperheisiin, jossa tarkastellaan sopeutumista uuteen ympäristöön. Siirtokarjalaisten tie -matrikkeli on keskeinen apuväline tässä tutkimuksessa.