Tervetuloa vuonna 1941 perustetun Hyvinkään Karjala-seuran kotisivuille

Seuran alkuperäisenä tarkoituksena oli ollut koota yhteen toisen maailmansodan aikana Hyvinkäälle evakuoidut karjalaiset ja toimia heitä yhdistävänä sekä karjalaista kulttuuriperinnettä säilyttävänä tekijänä. Seuran tarkoitus on edelleenkin sama.  Sen lisäksi haluamme siirtää karjalaisuutta sekä karjalaista kulttuuriperinnettä jälkipolville.

Seura kotipaikka Hyvinkäällä ja sen jäsenet ovat etupäässä täällä asuvia hyvinkääläisiä. Seuran toiminta on aktiivista ja kiinnostavaa. Järjstämme tilaisuuksia ja tapahtumia kuten Karjalaiset markkinat, teemme yhteistyötä muiden seurojen ja mm. kaupungin ja seurakunnan kanssa. Yhdessä tekeminen ja yhteistyö muiden paikallisten perinneseurojen kanssa on koettu hyväksi ja rikastuttavaksi kokemukseksi.

Kokoonnumm viikottain Tarinatupaan ja Tuunaustupaan, myös Lasten Karjalakrho kokoontuu viikoittain.

Seuramme onkin Karjalan Liiton aktiivisimpia Karjala-seuroja. Olemme voittaneet jo yli kymmenennen kerran peräkkäin Karjalan Liiton toimintakilpailuissa isojen seurojen sarjan. Komea kiertopalkinto on nähtävissä Museollamme, Kankurinkatu 4-6, H-talossa.
Seuran jäsentemme ikäjakauma 1 ja 96 vuoden välillä ja jäsenmäärämme on lähes 400.