Kuvia Saariston rengasmatkalta 7.8.2017

ma 7. elokuuta 2017 20.13.00

MATKA OLI PISEMPI RENGASMATKA JOKA KULKI TAIVASALON-KUSTAVIN-INIÖN-HOUSKÄRIN-KORPPOON-NAUVON-PARAISTEN KAUTTA TURKUUN. MATKAMME ENSINMÄINEN PYSÄHDYS OLI KUSTAVIN SAVIPAJA

JA SEN PIHAPIIRISSÄ OLEVAT LUKUISAT KÄSITYÖLÄIS PAJAT. MATKAMME JATKUI KOHTI LAUTTARANTAA JA YHTEYSALUS M/S AURELAA JOKA KULJETTI MEIDÄT INIÖÖN. TÄMÄ LAUTTA MATKA OLI LAUTOISTA PISIN JA KESTI NOIN TUNNIN EHKÄ VÄHÄN YLIKIN.SAIMME IHAILLA SAARISTON KAUNIITA MAISEMI ILMANKIN KIRKASTUTUA. INIÖSSÄ EMME PYSÄHTYNEET, MUTTA IHALIMME ERINLAISTA LUONTOA BUSSIN IKKUNOISTA. JA TAASEN LAUTALLE KOHTI HOUSKÄRIA. TÄÄLLÄ TUTUSTUINNE SAARISTOLAISMUSEOON SEKÄ RUOKAILIMME VIERASVENESATAMASSA NÄSBYSSÄ GRILL CAFE SKAGENISSA ERITTÄIN MAUKKAAN KALA-ATERIAN. JÄLLEEN LAUTALLE JA KOHDEN KORPOOTA JA NAUVOA. NAUVOSSA KÄVIMME VANHASSA KIVIKIRKOSSA JA KÄVELIMME VIERSVENESATAMAAN NAUTTIMAAN KAHVIT JA LÄMPIMÄT PULLAT. VIIMEINEN KOHTEEMME OLI PARAISISSA JOSSA KÄVIMME IHALEMASSA MAHTAVIA KALKKILOUHOKSEN RINTEITÄ JA VANHOJA RAKENNUKSIA. JOS OIKEN MUISTAN MATKALLAMME OLI PERÄTI KAHDEKSAN LOSSIN/YHTEYSALUKSEN YLITYSTÄ. MATKA OLI MIELESTÄNI MUKAVA VAIKKA SE EI OLLUT ENSIMMÄINEN. JOKA KERTA MIETTIN MITEN ELÄMÄ SAARISTOSSA ON OLLUT JA ON EDELLEENKIN VAATIVAA VAIKKA NYKYISIN ON YHTEYSALUKSET JOTKA HELPOTTAVAT LIIKKUMISTA.

KIITOS MATKAN JÄRJESTÄJILLE KIVASTA MATKASTA !

Kustavin Savipajan pihalla vielä hieman sateen pirskotellessa

Yhteysalus M/S Aurella ja kohti Iniön saarta

Saariston runsaita venevajoja

Saari josta matkamme kääntyi kohti mannerta.

Houskarissa tutustuimme saaristomuseoon sekä ruokailimme.

Iniön kirkokon tutustuminen

Paraisten kalkkikaivoksen kaivannot.

Karjalaseuran keilaus

Karjalaseuran keilaus on keskiviikkoisin klo 14–15. Käytössä on neljä rataa. Maksu on 2,5€.

Karjalaseuran kuntosalivuoro

Karjalaseuran kuntosalivuoro on Jokisimpukan kuntosalissa maanantaisin klo 18–19. Vuoro on maksuton.