Karjalan Liitto

Liity jäseneksi jäsenseuraan

Kiinnostaako karjalaisuus ja karjalainen toiminta? Jos haluat tulla mukaan karjalaiseen toimintaan ja liiton jäseneksi, siihen on monta tapaa. Voit liittyä johonkin liiton yli 400 jäsenseurasta. Etsi niistä seura, jonka tunnet omaksesi.

Se voi olla pitäjäseura, kuten Wiipuri-yhdistys, Sakkola-Seura, Impilahti-Seura, Suistamon perinneseura. Pitäjäseurojen kautta pääset tutustumaan luovutetun Karjalan pitäjien ihmisiin ja elämään, vaikkapa kotiseutumatkoilla.

Sukuseurat, esimerkiksi  Metsäpirtin Ahtiaiset  tai Lallukan sukuseura, ovat hyvä kanava tutustua karjalaisuuteen. Sukuseurat järjestävät tapaamisia eri puolilla Suomea ja tekevät matkoja suvun juurille etsimään kodin kivijalkoja. Sivuiltamme voit tarkistaa, kuuluuko sukusi Karjalan Liittoon.

Voit myös liittyä paikkakunnallasi toimivaan Karjala-seuraan, kuten Hyvinkään Karjalaseura tai Juupajoen Karjala-seura. Karjala-seurat toimivat monella tavalla tuomalla esille karjalaisuutta omalla paikkakunnallaan. Esimerkiksi erilaiset tapahtumat, kuten kyykkäkilpailut ja toritapahtumat, joihin yhteisesti paistetaan piirakoita ja tehdään käsitöitä.

Jos olet innokas laulaja tai soittaja, voit liittyä lukuisiin kuoroihin tai orkestereihin, kuten Karelia-kuoroon, Karelia-puhallinorkesteriin tai KymenLauluun.

Karjalaiset ja karjalaisuudesta kiinnostuneet ovat mukana jäsenseurojen toiminnassa ja seurat ovat jäseninä Karjalan Liitossa. Karjalan Liiton jäsenseuran jäsenenä saat Karjala-kortin ja sen tuomat jäsenedut käyttöösi.

Halutessasi voit jäsenseurojen kautta toimia aktiivisesti karjalaisuuden ja karjalaisen kulttuurin hyväksi, vaikkapa puheenjohtajana, sihteerinä tai rahastonhoitajana.

Katso jäsenyhdistysten yhteystiedot.

Tulosta sivu