Järjestö- ja verkkosivukoulutukset

Verkkosivukoulutukset

Perehdytys uusien verkkosivujen tekemiseen jatkuu kevätkaudella 2019. Lukuisat Karjalan Liiton jäsenseurat ovat jo ottaneet uudet maksuttomat sivut käyttöönsä. Koulutuksessa tutustutaan verkkosivujen sisällöntuotantoon; sivujen rakenteeseen ja miten lisätään tekstejä, kuvia, tiedostoja ja tehdään linkityksiä.

Verkkosivukoulutukseen tulevilta edellytetään tietokoneen ja internetin perustiedot ja -taidot, mm. tekstinkäsittelyn ja valokuvankäsittelyn perusteet. Tietokonekursseja järjestävät muun muassa kansalais- ja työväenopistot eri puolilla maata.
On toivottavaa, että jokaisella on oma kannettava, jossa on nettiyhteys.

Karjalan Liiton jäsenyhteisöjen verkkosivuista vastaaville on koulutusta:
lauantaina 30.3.2019 klo 10-15.
Kouluttajana on Terhi Kursula.
Koulutuksen hinta on 30 euroa, sis. lounaan.
Karjalatalo, Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki.
Ilmoittautumiset alla olevalla lomakkeella tai liiton toimistoon, toimisto@karjalanliitto.fi, p. 09 7288 170. Ilmoita lomakkeen Lisätietoja-kohdassa, mihin koulutukseen osallistut.
Järj. Karjalan Liitto ja Opintokeskus Sivis.

Verkkosivu-webinaarit

Webinaarien ajankohdat ovat:
keskiviikkona 27.2. klo 16-17
torstaina 7.3. klo 16-17
torstaina 21.3. klo 16-17
torstaina 28.3. klo 16-17

Webinaariin eli online-koultukseen osallistuvalla pitää olla tietokone ja verkkoyhteys. Kannattaa varata myös muistiinpanovälineet mukaan. Äänen saa paremmin kuuluviin, jos käyttää kuulokkeita tai erillistä kaiutinta.
Koulutuksissa käydään läpi sivuston peruskäyttö eli miten sivustoille siirretään sisältöä ja miten sisältöä päivitetään. Sama koulutus neljänä eri kertana. Kouluttajana on Timo Pönkänen, Liana Technologies (ent. Koodiviidakko).

Webinaarin hinta on 20 euroa. Sis. webinaari ja tallennettu aineisto, jota voi katsoa myöhemmin milloin tahansa.

Yhdistyksen toimihenkilöiden koulutukset

Seurojen puheenjohtajille, varapuheenjohtajille, sihteereille ja hallituksen jäsenille suunnatussa koulutuspäivässä aiheena on mm. liiton ja seuran yhteistyö, seuran toimintaa säätelevät lait, puheenjohtajan rooli ja tehtävät ja seuran toiminta, suunnittelu ja talous.
Koulutukset ovat
16.3.2019 tai
23.3.2019 klo 10-15. Kunakin päivänä on sama ohjelma.

Kouluttajana on Karjalan Liiton varapuheenjohtaja Eevaliisa Kurki.

Hinta 30 euroa, sisältää lounaan.

Ilmoittautumiset alla olevalla lomakkeella tai  liiton toimistoon, toimisto@karjalanliitto.fi, p. 09 7288 170. Ilmoita lomakkeen Lisätietoja-kohdassa, mihin koulutukseen osallistut.
Koulutusten hinta sisältää koulutuksen.
Koulutus toteutuu, jos osallistujia on riittävästi.
Muutokset mahdollisia.
Koulutuksen järjestää Karjalan Liitto ja Opintokeskus Sivis.

Karjalan Liitto tarjoaa jäsenyhteisöilleen ilmaiset verkkosivut

Karjalan Liitto tarjoaa kaikille jäsenyhteisöilleen verkkosivutilaa.
HUOM! Karjalan Liiton vanhat sivut (vanha.karjalanliitto.fi) lopetetaan kesäkuussa 2019. Niiden jäsenyhteisöjen, joilla on sivut liiton sivujen alla, tulee uudistaa sivut ennen sitä. Tai vastaavasti vanhoilla sivuilla oleva aineisto (tekstit, kuvat, tiedostot, linkit) tulee tallentaa esimerkiksi ulkoiselle kovalevylle.

Koulutuksia järjestetään Karjalatalossa, Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki sekä verkkosivu-webinaareja
Ilmoittautumiset kullekin kurssille kaksi viikkoa ennen kurssia osoitteeseen toimisto@karjalanliitto.fi, p. 09 7288 170 tai alla olevalla lomakkeella. Lisää alkuun koulutuksen nimi ja päivämäärä.
Koulutusten hinta on 30 euroa sisältäen koulutuksen ja lounaan.
Koulutus toteutuu, jos osallistujia on riittävästi.
Muutokset mahdollisia.
Koulutuksen järjestää Karjalan Liitto ja Opintokeskus Sivis.