Karjalan Liiton liittovaltuuston kokous ja

järjestöseminaari 27.4.2019

Kutsu Karjalan Liitto ry:n liittovaltuutetuille Karjalan Liiton liittovaltuuston kokoukseen
lauantaina 27.4.2019 klo 10 alkaen.

Liittovaltuutetuille lähetetään erikseen kutsu ja kokouksen asiakirjat. Mikäli varsinainen edustaja on estynyt, pyydämme ilmoittamaan esteestä Karjalan Liittoon 1.4. mennessä, jolloin asiakirjat lähetetään suoraan varaedustajalle. Ilmoitus esteestä: toimisto@karjalanliitto.fi, p. 09 7288 170.

Kokouksen jälkeen klo 13 on Karjalan Liiton järjestöseminaari, jaetaan Karjalan Liiton ruusukemerkit ja kultaiset ansiomerkit sekä palkitaan urheilu- ja toimintakilpailuissa menestyneet. Palkintojen jaon jälkeen klo 14.30 julkistetaan Karjalan talousvaikuttajista kertova teos Liikemiehiä ja hyväntekijöitä. Seminaarissa luennoivat professori Petri Karonen, dosentti Kai Hoffman ja tutkijatohtori Tuomas Möttönen.
Liittovaltuuston kokous ja järjestöseminaari ovat Karjalatalossa, Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki.

Tervetuloa!
Karjalan Liitto ry

Järjestöseminaari 27.4.2019

Karjalan Liiton järjestöseminaarin yhteydessä julkistetaan Karjalan talousvaikuttajista kertova teos Liikemiehiä ja hyväntekijöitä, jonka on toimittanut tutkijatohtori Tuomas Möttönen.
Seminaari alkaa Karjalan Liiton huomionosoituksilla, ruusukemerkkien ja kultaisten ansiomerkkien sekä piirakkamestareiden arvonimen jaolla sekä toimintakilpailujen palkitsemisilla. Huomionosoitusten jälkeen tutkijatohtori Tuomas Möttönen kertoo, millaisia luovutetun Karjalan talousvaikuttajat ovat tutkimuskohteena. Lisäksi professori Petri Karonen luennoi aiheesta Karjalaiset liikemiehet lahjoittajina ja kulttuurin tukijoina sekä dosentti Kai Hoffman aiheesta Juho Hietanen vähittäiskauppiaiden edustajana ja siirtokarjalaisten asioiden ajajana.
Järjestöseminaari lauantaina 27.4.2019 klo 13 alkaen. Karjalatalo, Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki.
Muutokset mahdollisia.

Ohjelma:
klo 13.00 Karjalan Liiton huomionosoitukset: ansiomerkkien ja piirakkamestarien arvonimien jako,
toiminta- ja liikuntakilpailujen parhaiden palkitseminen
klo 14.00 Tauko
klo 14.20  Liikemiehiä ja hyväntekijöitä: Luovutetun Karjalan talousvaikuttajat -teoksen esittely ja
alustukset:
* Tutkijatohtori Tuomas Möttönen: Luovutetun Karjalan talousvaikuttajat tutkimuskohteena
* Professori Petri Karonen: Karjalaiset liikemiehet lahjoittajina ja kulttuurin tukijoina
* Dosentti Kai Hoffman: Juho Hietanen vähittäiskauppiaiden edustajana ja siirtokarjalaisten asioiden ajajana

noin klo 16 Seminaarin päätös
Ravintola Karelia on avoinna, lounasta ja kahvia tarjolla.
Seminaarin järjestää Kustannusosakeyhtiö Otava, Karjalan Liitto ja Opintokeskus Sivis.

Liikenneyhteydet Karjalatalolle

Karjalatalo, Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki.
Karjalatalon edessä on rajoitetusti paikoitustilaa.

Katso kulkuyhteydet reittioppaasta.

Kartta

Palauta kiertopalkinnot liiton toimistoon

Toimintakilpailujen ja urheilukilpailujen pokaalit ovat kiertopalkintoja, joten muistathan toimittaa vuoden 2017 toimintakilpailujen pokaalit liiton toimistoon suunnittelija Anna Dantcheville 1.4.2019 mennessä. Muistathan tehdä tarvittavat kaiverrukset pokaaliin ennen palautusta.

Palauta täytetyt Kuntoralli-kortit

Urheilutoiminnan palkitsemista varten palauta Kuntoralli-kortit ohjeiden mukaan etukäteen laskettuna liiton toimistoon viimeistään 15.3.2019. Tuon päivämäärän jälkeen tulleita kortteja emme takaa pystyvämme käsittelemään resurssiemme puitteissa.

Kuntoralli-kortti