Harlu-seura ry

Löydät Harlu-seuran myös Facebookista osoitteesta

harluseura/

Harlu-seura ry.

Laatokan-Karjalassa sijainneen Harlun kunnan hoitokunnan lakkauttamiskokouksessa vuonna 1948 perustettiin “Harlulaisten Pitäjäseura” vaalimaan harlulaisia perinteitä. Seuran nimi muutettiin myöhemmin Harlu-seuraksi. Seura on toiminut aktiivisesti yli 60 vuotta. Syntyperäisiä harlulaisia on kuollut, mutta toimintaa ovat jatkaneet jälkipolvet: lapset ja lastenlapset.

Harlu-seuran tarkoituksena on luoda ja ylläpitää Harlun pitäjässä eläneiden ja heidän jälkeläistensä välisiä yhdyssiteitä. Seura vaalii ja siirtää karjalaista kulttuuria jälkipolville. Toimintaan kuuluvat tapaamiset ja tapahtumat (kuten pitäjäjuhlat, tarinointi-illat ja pikkujoulut), karjalaista perinnettä käsittelevän materiaalin tuottaminen ja julkaiseminen sekä kotiseutu- ja muiden matkojen järjestäminen. Harlu-seura osallistuu yhteiskunnalliseen ja karjalaisjärjestöjen toimintaan. Seuran kotipaikka on Kangasniemi. Toimintaan ovat tervetulleita mukaan kaikki karjalaisuudesta, Harlusta ja Harlu-seurasta kiinnostuneet sukujuurista tai asuinpaikasta riippumatta.

Harlun ystävien kokoontumiset keväällä 2017

Kangasniemen ja Harlun evankelis-luterilaiset seurakunnat ovat ystävyysseurakuntia. Tämän yhteistyön myötä kokoontuu "Harlun ystävät" kuukausittain vaihtamaan kuulumisia ja kuulemaan terveisiä Karjalan mailta.

Milloin:

su 8.1. klo 18

su 5.2. klo 18
su 5.3. klo 18
su 2.4. klo 18

ma 15.5. klo 18, yhdessä Kelton ystävien kanssa

Missä:

Kangasniemen seurakuntakeskuksen yläsali.

Os: Kirkkoniementie 2, 51200 Kangasniemi.

Lämpimästi tervetuloa!

Poutapilvi web design Oy