Via Karelia – Runon ja rajan tie -konsertti Tampereella

04.10.2020

Via Karelia – Runon ja rajan tie -konsertit järjestetään Tampereella ja Helsingissä.

Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden merkeissä järjestetään kaksi Viipurin Lauluveikkojen ja Karelia-puhallinorkesterin yhteiskonserttia. Via Karelia – Runon ja rajan tie on teemana Tampereen tuomiokirkossa 4.10. ja Karjalatalossa Helsingissä 11.10. järjestettävissä konserteissa.

Astu sinäkin musiikin viitoittamalle tielle Karjalan laulumailla, runon ja rajan teillä, jossa salot huokuvat säveliä ja kosket kuohuvat lauluaan. Karjalaisia sävelmaisemia kuullaan muun muassa Jean Sibeliukselta, Oskar Merikannolta ja Leevi Madetojalta. Konsertin yhteiskappaleina ovat Karjalan kunnailla, Karjalaisten laulu ja Oskar Merikannon Laatokka-kappale. Beethovenin juhlavuoden kunniaksi esitetään myös musiikkia säveltäjän tuotannosta. Konsertin kesto noin 1 tunti.

Viipurin Lauluveikot on maailman toiseksi vanhin suomenkielinen mieskuoro, joka on perustettu vuonna 1897 Viipurissa.  Energinen mieskuoro huokuu isänmaallista henkeä, karjalaista välittömyyttä ja kulttuurien lähentämistä lauluilla. Kuoroa johtaa Ilkka Aunuwww.viipurinlauluveikot.fi

Karelia-puhallinorkesteri on täysikokoinen puhallinorkesteri. Orkesterin jäsenet ovat joko ammattimuusikoita tai muutoin harrastuksessaan edistyneitä soittajia. Alkuperäiseltä nimeltään Pääkaupungin Karjalaisten Soittokunta on perustettu vuonna 1945. Sen kapellimestarina toimii Heino Koistinen. www.kareliaorkesteri.fi

Konsertin järjestävät Karjalan Liitto, Viipurin Lauluveikot ja Karelia-puhallinorkesteri.

Pääsyliput ja lipunmyynti

Liput 25 € ja Karjala-kortilla 20 €.
Ryhmien ennakkovaraukset 18.9.2020 mennessä, p. 09 7288 170, toimisto@karjalanliitto.fi. Ryhmävaraukset laskutetaan etukäteen. Ryhmän minimikoko 20 henkeä. Ennakkovaraukset on peruttava ennen viimeistä ennakkovarauspäivää. Muutoin ennakkoon varatut liput laskutetaan.
Muut ennakkoon hankittavat liput voi lunastaa Karjalan Liiton SieMie-puodin verkkokaupasta elokuussa.

Konsertteihin myydään lippuja myös tuntia ennen ovelta, mikäli niitä on jäljellä. Seuraa ilmoittelua sähköisissä kanavissa ja syyskuun lehdissä.

Via Karelia – Runon ja rajan tie -konsertit

su 4.10.2020 klo 14 Tampereen tuomiokirkko, Tuomiokirkonkatu 3b, 33100 Tampere.
su 11.10.2020 klo 15 Karjalatalo, Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki.