Pitäjäesittelyssä Antrea ja Impilahti

16.09.2020

Kuutta luovutetun Karjalan pitäjää esitellään syksyn aikana Karjalatalossa Helsingissä. Ensimmäisenä 16.9. ovat vuorossa kannakselainen Antrea ja laatokankarjalainen Impilahti.
Pitäjäseurojen ja -säätiöiden edustajat kertovat pitäjien historiasta ja elämästä ennen ja nyt.

Esitykset kuvataan ja ne tulevat muutaman päivän kuluessa liiton sivuille.

Antrea

Antrean pitäjä sijaitsi Vuoksen varrella Karjalan kannaksella. Antrean ja Vuoksenrannan perinteitä ja historiaa pitää yllä Antrea-seura, joka myös järjestää erilaisia pitäjään liittyviä tilaisuuksia ja tapahtumia. Tule mukaan Antrea-seuran toimintaan! Yhdessä on mukavaa vaihtaa tietoja pitäjän historiasta, samalla tapaat muita Antrea-juurisia.

Tutustu Antrea-Seuran toimintaan tästä linkistä

Impilahti

Impilahti sijaitsi Laatokan rannalla Raja-Karjalassa. Impilahti-Seura on vireästi toimiva pitäjäyhdistys, jonka tapahtumiin kokoontuvat Impilahti-juuriset ympäri maata. Yhdistyksen puheenjohtaja Seppo Suominen esittelee Impilahden historiaa ja vaiheita sekä kertoo Impilahti-seuran nykytoiminnasta 16.9. pitäjäesittelyssä Karjala-talolla.

Tutustu Impilahti-seuran toimintaan tästä linkistä.

Pitäjäesittelyt ovat keskiviikkoisin klo 18–20 Karjalatalolla, osoitteessa Käpylänkuja 1, 00610 Helsinki.
Esitysten välissä on tauko.
Osallistujien turvallisuus on meille tärkeää. Tilaisuudessa tuolit on järjestetty väljästi ja hygieniasta huolehditaan hyvin. Otathan mukaan kasvomaskin, pidät huolta turvaväleistä ja käytät käsidesiä
Esittelyt järjestää Karjalan Liitto yhteistyössä Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liiton ja Opintokeskus Siviksen kanssa.

Lokakuun pitäjäesittelyissä 14.10.2020 vuorossa ovat Kuolemajärvi ja Suojärvi. Syksyn viimeinen pitäjäesittely on 18.11. Muutokset mahdollisia, ilmoitamme niistä näillä sivuilla.

Kuvassa Impilahden taajamaa 1930-luvulla. SA-kuva.