Kivennapaseura ry

Kivennapaseura vaalii kivennapalaisuutta ja karjalaisuutta

Tietoa ja tarinoita Kivennavasta seuran kotisivuilla

Kotisivuille

Seuran hallituksen ja toimikuntien yhteystiedot

Kotsivuille

Kivennapaseura Facebookissa

Facebook-sivuille

Kivennapaseura Twitterissä

Twitteriin

Seuran uutisia ja tiedotteita sekä ajankohtaisartikkeleita ja nostojuttuja kotisivujen sisällöistä

Kotisivuille

Haastattelussa-sarja esittelee Kivennavan historiaa harrastavia ja tutkivia sekä karjalaisista juurista ja asioista kiinnostuneita

Kotisivuille

Blogissa erilaisia kirjoituksia aina näkökulmateksteistä muistelmatarinoihin

Kotisivuille

Kooste Kivennapaan läheisesti liittyvien yhteisöjen verkkosivuille

Kivennapaseura

Kivennapaseura on eräs suurimmista Karjalankannaksen pitäjäseuroista. Kivennapaseuran tavoitteena on vaalia kivennapalaisuutta, karjalaista kulttuuria sekä kotiseudun muistoa ja perinteitä. Tämän lisäksi seura toimii kivennapalaisten keskeisenä yhdyssiteenä sekä tukee kivennapalaisten ja muiden karjalaisten sosiaalista ja henkistä asemaa. Kivennapaseura myös tekee tunnetuksi Karjalaa ja karjalaisia koskevia kysymyksiä.

Kivennapalaisten pitäjäseura perustettiin joulukuussa 1948 samassa tilaisuudessa, jossa Kivennavan kunnan toiminta lakkautettiin. Rekisteriin seura merkittiin 1951.

Kivennapaseura pitää yhteyttä jäseniin jäsenkirjein ja kerran vuodessa julkaistavan Kivennapalainen-lehden välityksellä. Seura järjestää vuosittain kihutapahtuman yleensä yhteistyössä jonkun paikallisen karjalaseuran kanssa. Lisäksi järjestetään seminaareja, kokoontumisia ja kotiseutumatkoja.

Kivennapa-Säätiö tukee seuran toimintaa. Muita tärkeitä taustaorganisaatioita ovat Karjalan Liitto ja siinä toimiva Karjalaisten pitäjäyhdistysten liitto.